de 1e dag - Reisverslag uit Szákszend, Hongarije van RoySeverijns - WaarBenJij.nu de 1e dag - Reisverslag uit Szákszend, Hongarije van RoySeverijns - WaarBenJij.nu

de 1e dag

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2015 | Hongarije, Szákszend

vandaag ben ik aangekomen in Hongarije, ik heb heel de ochtend gereisd maar rond 1 uur was ik eindelijk bij mijn bestemming. De Reis ging erg goed, ik had in totaal maar 1 kwartier vertraging dus dat valt nog wel mee. Eerst ging ik met het vliegtuig vanuit Eindhoven naar Budapest. Daarna met het vliegtuig naar Tatabanya. Daar Heeft Jolien mij opgehaald en zijn we verder naar Szakszend gereden.
Het is hier erg warm, dik dertig graden. In deze omgeving is het best heuvelachtig en het is er op de berg heel droog en onderaan nog erg nat.
Ik woon nu bij Willem, Jolien en de kinderen in huis. Ik heb daar een eigen kamer, keukentje en badkamer.

  • 09 Juni 2015 - 20:53

    :

    Gisteren heb ik eerst een rondleiding gehad over heel het bedrijf, de grote stal waar bijna alle melkkoeien in staan en dan de 5 kleinere stallen waar nog andere groepen koeien in staan. Daarna hebben we wat koeien opgekapt en een groep behandeld tegen mortelaro. 's Middags hebben we dik 300 balen hooi ondergestopt met netten, zodat het hooi nog wel kan ademen maar niet nat word door de regen. Dat is wel effe werken met 4 man.... met dik 30 graden. Daarna heb ik de netten nog vast gelegd met balen sto, zodat de netten niet weg kunnen waaien.
    Ook zijn we nog op het land weesten kijken ofdat de gerst al rijp genoeg was zodat deze gehakseld kan worden, en hij was rijp genoeg.
    's Avonds was er een groep kalveren die uit hun hok ontsnapt waren, die stonden al over heel het bedrijf verspreid voordat we er waren. Dus we hebben heel wat gesport voordat de kalveren weer in hun hok stonden.

    Vandaag zijn we begonnen met het hakselen van de gerst, morgen gaat de rest de kuil in als het vannacht niet teveel regent. Maar toen we eenmaal goed bezig waren klapte er een slang van het sturen van de hakselaar, dus toen hebben we een uur stil gestaan. Maar het hakselen ging heel goed alleen op sommige stukken was de gerst wat gaan liggen dus verstopte de hakselaar wel eens, maar dat was snel op te lossen. Ik heb samen met drie anderen met een kar gereden om de gerst naar huis te halen.

  • 09 Juni 2015 - 20:53

    :

    Gisteren heb ik eerst een rondleiding gehad over heel het bedrijf, de grote stal waar bijna alle melkkoeien in staan en dan de 5 kleinere stallen waar nog andere groepen koeien in staan. Daarna hebben we wat koeien opgekapt en een groep behandeld tegen mortelaro. 's Middags hebben we dik 300 balen hooi ondergestopt met netten, zodat het hooi nog wel kan ademen maar niet nat word door de regen. Dat is wel effe werken met 4 man.... met dik 30 graden. Daarna heb ik de netten nog vast gelegd met balen sto, zodat de netten niet weg kunnen waaien.
    Ook zijn we nog op het land weesten kijken ofdat de gerst al rijp genoeg was zodat deze gehakseld kan worden, en hij was rijp genoeg.
    's Avonds was er een groep kalveren die uit hun hok ontsnapt waren, die stonden al over heel het bedrijf verspreid voordat we er waren. Dus we hebben heel wat gesport voordat de kalveren weer in hun hok stonden.

    Vandaag zijn we begonnen met het hakselen van de gerst, morgen gaat de rest de kuil in als het vannacht niet teveel regent. Maar toen we eenmaal goed bezig waren klapte er een slang van het sturen van de hakselaar, dus toen hebben we een uur stil gestaan. Maar het hakselen ging heel goed alleen op sommige stukken was de gerst wat gaan liggen dus verstopte de hakselaar wel eens, maar dat was snel op te lossen. Ik heb samen met drie anderen met een kar gereden om de gerst naar huis te halen.

  • 13 Juni 2015 - 17:14

    Mathieu, Ankie, Leonie En Jens:

    Hoi Roy,

    Mooi verhaaltje. Zo te horen heb je al heel wat gewerkt/ gesport.
    We blijven je verhalen volgen.

    Groetjes van de Oude Strumpt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Szákszend

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2015

de laatste dagen

07 Juli 2015

Nog 1 week!

30 Juni 2015

Nog 2 weken te gaan!

23 Juni 2015

begin week 3

18 Juni 2015

week 2

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 2242

Voorgaande reizen:

30 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: